Norsk
Gamereactor
nyheter
The Elder Scrolls Online

The Elder Scrolls Online har generert 15 millioner dollar i månedlige inntekter i over et tiår

Det er lett å forstå hvorfor spillet er så viktig for Bethesda.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

The Elder Scrolls Online ble lansert for drøyt ti år siden (våren 2014), og etter en noe vaklende premiere ble de månedlige avgiftene droppet i 2015, hvorpå spillet fant sitt publikum.

Siden den gang har det gått så det suser, og The Elder Scrolls Online har i dag et svært stort publikum. Nå påpeker brukeren Timur222 at UX-designer Gary Boodhoo, via sin LinkedIn, gir et ganske greit eksempel på hvor populært spillet faktisk er blant brukerne - og hvor viktig det er for Bethesda. Boodhoo lister opp at en av tingene han har gjort hos ZeniMax Online Studios er "å jobbe sammen med innholds- og forretningsteam for å drive 15 millioner dollar i månedlige inntekter i over 10 år".

Det faktum at spillet genererer 15 millioner dollar per måned er en god indikasjon på hvorfor Bethesda fortsetter å investere så tungt i det, til tross for at mange fans tigger om The Elder Scrolls VI. Det er rett og slett en utrolig profittmaskin, noe som selvfølgelig også blir verdsatt av spillerne som fortsetter å dra på eventyr på nettet og kjøpe gjenstander til det.

The Elder Scrolls Online

Relaterte tekster

The Elder Scrolls OnlineScore

The Elder Scrolls Online

ANMELDELSE. Skrevet av Robin Høyland

Elder Scrolls-serien inntar nettrollespillsjangeren, og vi har sendt Robin på et storslått eventyr på leting etter den sangnomsuste karakteren...



Loading next content