Norsk
Gamereactor
nyheter
The Elder Scrolls Online

The Elder Scrolls Online-studiodirektøren avslører hvordan MMO-en doblet antall spillere over natten

Spillet har tjent nesten 2 milliarder dollar siden lanseringen.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Ti år etter lanseringen av The Elder Scrolls Online er det tydelig at Zenimax og Bethesda har skapt et varig MMO. I begynnelsen så det imidlertid ikke så bra ut. Til tross for lovende trailere var fansen åpenlyst skuffet over det de spilte ved lanseringen.

I tillegg kom det faktum at spillet krevde abonnement for å kunne spilles. På et foredrag på GDC (takk, PCGamer) avslørte imidlertid Matt Firor, direktør for Zenimax Online Studios, hvordan studioet klarte å snu skuta.

Ikke overraskende hadde dette i stor grad å gjøre med at abonnementsmodellen ble fjernet, noe som ga spillerne muligheten til å abonnere hvis de ønsket det, men det var ikke nødvendig. "Over natten ble antallet pålogginger på PC doblet bare fordi spillerne kunne komme tilbake uten å abonnere, de kunne bare spille", sier Firor. <em>"Natten etter doblet det seg igjen. Så vi visste at vi var på rett spor."

To år senere kom også Tamriel Unlimited-oppdateringen, som gjorde det mulig for spillere fra ulike fraksjoner å spille sammen, og som ga spillerne mulighet til å velge hvilken som helst historie de ønsket, med et fornyet nivåskaleringssystem.

The Elder Scrolls Online

Relaterte tekster

The Elder Scrolls OnlineScore

The Elder Scrolls Online

ANMELDELSE. Skrevet av Robin Høyland

Elder Scrolls-serien inntar nettrollespillsjangeren, og vi har sendt Robin på et storslått eventyr på leting etter den sangnomsuste karakteren...



Loading next content