Selv om problemet har vær fast inventar i spillbransjen så har det blitt mye fokus på såkalt "crunch", altså en uholdbar overarbeidskultur som resulterer i dårlige arbeidsforhold, det siste året.
Nå velger en tidligere medarbeider hos Netherrealm, som nettopp lanserte Mortal Kombat 11, å si at intens crunch i forbindelse med utviklingen av Injustice 2 førte til en ansatts død.
En tidligere Netherrealm-ansatt opprettet nylig en anonym Twitter-profil ved navn "Jiminy Snackmouth" (via GamePur) og forklarte i en lang rekke beskjeder at Netherrealm praktiserer crunch i stor stil, og at dette overarbeidet både var forventet og planlagt av hans sjef i virksomheten.
Ikke bare det, han mottok visstnok kun en lønnsstigning på 1% i løpet av sine tre år hos virksomheten, og fikk ingen bonus overhodet for sin ekstra innsats, til tross for at han brukte alle våkne timer på jobben.
Han største bekymring er dog at hans kollega, som bare går under navnet "Miguel", døde ved pulten sin på kontoret mens hele teamet bak Injustice 2 overarbeidet for å få spillet klart.
"oh I forgot to mention Miguel, who just died. at his desk, during crunch. this was after I left, on mkx I think. there's no doubt in my mind he'd be alive if it weren't for this absolutely insane practice," skriver brukeren.
Han har dog skrevet at han har misforstått visse detaljer om Miguels død, men holder fast på at overarbeid er en stor og avgjørende faktor for hans tidligere kollegers helse.