Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
forspill
Too Human

Too Human

Silicon Knights inkluderer både nordisk klima og norrøn mytologi i et ytterst ambisiøst prosjekt. Vi har fått en sniktitt!

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Klokken er et par minutter på ett da Bengt Lemne fra den svenske redaksjonen og jeg forsiktig banker på døren til båsen der Silicon Knights holder til. Vi står ikke på listen over folk som bare kan snike seg til en privat presentasjon, men det har ikke stoppet oss tidligere, og vil heller ikke stoppe oss i dag. Vi er ganske enkelt nødt til å se Too Human og høre alt om dette ambisiøse spillet. Hva har de gutta funnet på denne gangen?

Heldigvis har et eller annet gått galt. Presentasjonen fyres opp uten en eneste annen spilljournalist til stede, og selv om Dennis har vært oppegående siden klokken åtte, trøstespiser han heller et par småkaker til i stedet for å ta en velfortjent pause. Han gir oss i stedet en forklaring på hva slags spill Too Human er: "Too Human er spillet vi har villet lage siden 1993. Det var før vi overhodet vurderte å lage Legacy of Kain. Spillet handler om det som skjer når teknologien invaderer samfunnet vårt, hva det egentlig vil si å være menneske og hva en menneskelig sjel overhodet er", sier Silicon Knights-president Dennis Dyack mens han retter på brillene. Vi sitter i en trang og uendelig varm bås, mens tung housemusikk pumper løs rett utenfor døren. Men før teamet i det hele tatt kunne kaste seg over hjertebarnet, kom det både et Metal Gear Solid-prosjekt og et fremragende grøsserspill "i veien". Firmaet samarbeidet nemlig med Hideo Kojima og fikk flere gode råd og erfaringer med på veien fra selveste Shigeru Miyamoto når det gjaldt Eternal Darkness. Det er disse erfaringene som nå pøses inn i Too Human, som har vært underveis i intet mindre enn tolv år.

Too Human foregår i en fjern fremtid, der enorme kriger over tusener av år sakte men sikkert har fremprovosert en istid. Menneskeheten er på retrett og har bygget restene av dets sivilisasjon på Aesir-teknologien. Aesirene er guder som prøver å beskytte menneskene mot for lengst glemte kamproboter, som etter atskillige tusen år i dvale nå er vekket til live og nådeløst jakter på menneskeheten. Du spiller Balder, en av de siste bastionene mot robotene og samtidig den guden som er mest menneskelig. "Alt det dere har sett til nå, også den korte traileren, har vært in-game. Vi har naturligvis lekt litt med kameravinklene, men det er slik Too Human vil se ut. Vi bruker Epics Unreal 3-motor, tilpasser den litt, og forbedrer den en hel del, spesielt med tanke på vårt kamera- og kampsystem", forklarer Dennis. "Helt grunnleggende er dette et actionspill som blander nærkamper med skyting, og faktisk på en måte man aldri har sett før. På dette prosjektet samarbeider vi med noen av Hollywood og Hong Kongs aller beste stuntlag, dette for å få de mest overbevisende og glatte animasjonene som noensinne er sett i et spill". Teamet Dennis snakker om er FAST, som blant annet stod for koreografien i The Chronicles of Riddick, Bulletproof Monk og Hero. Og hvis det går som Silicon Knights håper på, vil dette forhåpentligvis resultere i et av de mest omfattende, dype og givende kampsystemene noensinne. Dette skal angivelig gi deg muligheten til å sette sammen en lang rekke ekstravagante bevegelser til flott kampstil. Sammen med det massive fokuset på kamerasystemet vil dette muligens sikre at Too Human ikke bare ligner, men også føles som et vaskeekte nestegenerasjonsspill. Dennis kaller ideen interaktiv kinematografi: "Når du spiller Too Human, vil det føles som å spille en film, og for de som sitter ved siden av vil det føles som om man ser en film, bortsett fra at det hele er interaktivt og kontekst-sensitivt. Det er et ekstremt intelligent kamera vi har med å gjøre og jeg tror virkelig det er noe som vil bli lagt merke til når spillet lanseres", sier Dennis Dyack.

At Silicon Knights har store planer for Too Human kan også ses i manuskriptet, som brer seg over tre spill. Ideen er at det første spillet i trilogien skal lanseres en gang i løpet av vinteren 2006, og deretter vil det i løpet av de to neste årene slippes ytterligere to spill i serien. Selv multiplayer, som Dennis dog ikke vil kommentere ennå siden spillet fortsatt er på et såpass tidlig stadium, vil være en stor del av opplevelsen. Det er ikke særlig enkelt å se for seg hvordan dette skal fungere i flerspillermodus, men vi håper og tror at disse gutta vet hva de driver med. Silicon Knights prøver alltid å fremelske de komponentene i et spill som er viktige i forhold til konsollens publikum, og mens Metal Gear Solid-samarbeidet handlet om å forgylle det filmatiske utseendet, så er det ingen tvil om at Xbox Live er Microsofts helt store gullegg, noe som naturligvis har fått teamet til å bruke mye ressurser på å skape en balansert og interessant multiplayerdel som kan spilles på Xbox Live.

Dette er en annonse:

Vi forlater Dennis Dyack med skyhøye forhåpninger til Too Human. Norrøn mytologi blandet med et filmatisk kamera, en storstilt historie og et sirlig utvalg av velkoreograferte animasjoner kan være det som skal til for å kaste både Silicon Knights og Microsofts Xbox 360 frem i rampelyset. Svaret får vi på slutten av år 2006.

Too Human
Too Human
Too Human
Dette er en annonse:
Too Human
Too Human

Relaterte tekster

Too HumanScore

Too Human

ANMELDELSE. Skrevet av Jon Cato Lorentzen

Tor og Odin møter cyberspace og teknologi. Jon Cato har lånt Mjølnir og denget løs i Åsgård, men er det egentlig noe gøy?

1
Silicon Knights tapte igjen i retten

Silicon Knights tapte igjen i retten

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Det går ikke så veldig bra med Dennis Dyack og folkene bak floppen Too Human om dagen. I hvert fall ikke når det gjelder rettsaken mellom Silicon Knights og Epic Games....

Too Human

Too Human

FORSPILL. Skrevet av Jon Cato Lorentzen

Silicon Knights har gått amok med norrøn mytologi, med sin nye Diablo-klone på Xbox 360. Jon Cato har lekt seg med Tor og Odin i Too Human.



Loading next content