Norsk
Gamereactor
esports
Overwatch 2

Toronto Defiants moderselskap har inngått avtale med Overwatch League om å fjerne utestående påmeldingsavgifter

I tillegg til en sponsoravtale.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Da Overwatch League opprinnelig ble startet opp ba Activision Blizzard e-sportlagene om å betale 20 millioner dollar for å kjøpe en franchiseplass i ligaen. Da Covid-pandemien inntraff bestemte Activision seg for å utsette disse betalingene i et forsøk på å sikre overlevelsen til lagene som var involvert i ligaen, men nå som pandemien er over og OWL ikke har kommet tilbake til den lovede veksten ser vi at lag enten selger plasser i OWL eller ser etter alternative måter å tåle betalingene på.

For OverActive Media, moderselskapet til Toronto Defiant, innebærer dette en avtale med OWL om å eliminere alle utestående påmeldingsavgifter, i tillegg til å signere en sponsoravtale og være enige om at begge parter skal samarbeide om endringer i OWLs forretningsplan fremover.

"Samarbeidet vårt med Overwatch League viser at vi er opptatt av å skape en liga som gir den beste opplevelsen for fans, lag og spillere", sier Adam Adamou, medgrunnlegger og midlertidig administrerende direktør i OverActive Media. "Vi mener at denne utviklingen tyder på en lovende fremgang for Overwatch og e-sport."

Når det gjelder hvor mye denne avtalen sies å være verdsatt til rapporterer OverActive Media at de eliminerte avgiftene og sponsoravtalen klokker inn på 10.8 millioner dollar.

Overwatch 2
Photo: Toronto Defiant

Relaterte tekster



Loading next content