Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
nyheter
Twelve Minutes

Twelve Minutes vil sette fantasien vår på prøve

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Da Microsoft hadde en rask indiespill-montasje under E3-konferansen sin var det særlig et lite spill kalt Cuphead som plutselig fikk mange til å sperre opp øynene. Spillet tegneserieaktige stil og jazzete musikk vekket manges interesse, og ble raskt et av de mest etterspurte spillene på PC og Xbox One. Vi vet alle hvordan det gikk, så det er lov å håpe at Twelve Minutes følger samme bane.

For ett av de mindre spillene som stjal manges oppmerksomhet under årets Xbox E3 Briefing var uten tvil Luis Antonio sitt Twelve Minutes. Etter seks år med utvikling har spillet virkelig begynt å ta form, og med et spennende konsept kan det være at Antonio klarer å følge i Studio MDHR sine fotspor med å plante seg rett inn på kartet med en gang. Portugiseren gjorde i alle fall ikke spillet mindre interessant da vi fikk snakke med han på E3-messen, og fikk høre hvordan han har tenkt å påvirke oss som spiller denne tolv minutter lange syklusen:

"Twelve Minutes is an interactive thriller about a man trapped in a time loop where you come home from work, you're having an evening with your wife, and then this cop shows up, he accuses your wife of murder, he beats you up, you pass out, and then you go back to the start of the day, and you have to use the knowledge of what you know is gonna happen to change the outcome and break the loop.

[...]So I've been working on this for almost six years now, and I wanted to... the concept itself of a time loop I think is very interesting, and as I tried to see what that means I realised it's about this accumulated knowledge that you have as you learn more about the experience. And not just the accumulated knowledge, but your accumulated knowledge as a player. So I tried to see what experience could I design where the way you see what's happening, how can you interpret the situation? And put your interpretation into the experience."

Det virker altså som om løsningene og historien i spillet ikke vil trykkes inn i trynene våre, men at vi her får testet både egen fantasi og logikk. Du kan se hele intervjuet og den fascinerende traileren under.

HQ
HQ
Twelve Minutes

Relaterte tekster

0
12 MinutesScore

12 Minutes

ANMELDELSE. Skrevet av Kieran Harris

En historie Kieran ikke har sett maken til på flere år og et kult konsept gjør opp for at prøve og feile-metoden kan bli litt påtrengende.

0
12 Minutes utsettes til neste år

12 Minutes utsettes til neste år

NYHET. Skrevet av Silje Marie Ruud Slette

At spill forsinkes kommer ikke som noen overraskelse i Corona-året 2020. Nå har nok en tittel blitt fjernet fra årets releaseliste, og det er indietittelen 12 Minutes,...



Loading next content