Norsk
Gamereactor
nyheter
Driver: San Francisco

Ubisoft innfører Online Pass

Slutt for gratis nettstøtte ved bruktsalg

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Storutvikler og utgiver Ubisoft har annonsert at de akter å innføre en ordning kalt Uplay Passport for sine kommende konsolltitler.

Hensikten med ordningen er å få bukt med bruktsalg av konsollspill ved å kreve at brukerne plotter inn engangskode for å få tilgang til spillenes nettfunksjoner.

Disse kodene blir å finne på nye eksemplarer av spillene, men Ubisoft forsikrer om at det også vil bli mulig å kjøpe separate koder på Xbox Live og Playstation Network, uten å nevne hva prisen for dette vil bli.

I første omgang har Ubisoft forklart at Uplay Passport skal innføres for Driver: San Francisco, som slippes i september. De fleste antar imidlertid at selskapet vil å ta i bruk ordningen også for senere lanseringer, inkludert spill som Assassin's Creed: Revelations og Ghost Recon: Future Soldier.

Forhindring av videresalg av spill gjennom CD-nøkler og liknende har vært vanlig på PC-plattformen i mange år, men inntil videre har det vært fritt frem for bruktsalg av konsollspill.

Nylig annonserte imidlertid Sony en ordning kalt PSN Pass, som innbefatter deres førstepartsspill, og angivelig fungerer på tilsvarende måte som Uplay Passport. Kan dette være starten på en ny trend i konsollmarkedet?

Kilde: Video Gamer.

Driver: San Francisco
Driver: San FranciscoDriver: San Francisco

Relaterte tekster

Driver: San FranciscoScore

Driver: San Francisco

ANMELDELSE. Skrevet av Morten Bækkelund

Etter et elendig tredje spill og et middelmådig fjerde, håper Ubisoft Reflections på å finne tilbake til Driver-seriens glansdager...



Loading next content