Norsk
Gamereactor
nyheter
Rayman Legends

Ubisoft-sjefen forklarer hvorfor vi ikke har sett mer til UbiArt-grafikkmotoren

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

På et tidspunkt ble UbiArt-grafikkmotoren brukt til flere spill, som blant annet Rayman Origins og Rayman Legends, men flere mindre team fikk også bruke den, som resulterte i Child of Light og Valiant Hearts: The Great War.

Men så forsvant den fullstendig, og det later til at det skyldes at den rett og slett var vanskelig å bruke. Det sier Ubisoft-sjefen Yves Guillemot i hvert fall i et intervju med IGN Unfiltered.

Guillemot sa blant annet at på et tidspunkt ville de gi grafikkmotoren til alle i Ubisoft, men det gikk naturligvis ikke, da det viste seg at verktøyene var overraskende vanskelige å bruke i praksis.

Han slår dog fast på at grafikkmotoren ikke er skrotet, og at den kan ha en fremtid hos Ubisoft, men han ønsket ikke å kommentere på om de har noen prosjekter på gang med den.

Rayman Legends

Relaterte tekster

Rayman LegendsScore

Rayman Legends

ANMELDELSE. Skrevet av Morten Bækkelund

Etter mye om og men er det nye Rayman-spillet endelig klart til lansering. Til flere formater! Morten har undersøkt om den leddløse luringen fortsatt er i form...



Loading next content