nyheter

Ukens medlemsanmeldelse!

Denne brukeren skrev ukas beste omtale

Som en ny farsott på Gamereactor vil vi kåre ukens medlemsanmeldelser frem til 20. juni. Ved konkurranseslutt deler vi ut en saftig premie til den av dere som leverte jevnt over best hele veien.

For å holde orden på klinten og hveten vil vi ta i bruk et sofistikert poengsystem hvor hver ukesvinner blir tildelt 3 GR-poeng. For å gå av med den avsluttende premien (og kanskje skribentstatus - hvem vet?) er man derfor nødt til å stå igjen med den største samlede poengsummen.

Det er vel ingen tvil om at det kan bli skarp kappestrid blant de mest drevne hobbyskribentene på forumet, men vi satser på et par nykommere og overraskelser underveis. Alt kan skje når alt skjer.

Denne uka (uke 19) møter vi konkurransens første ledestjerne, Ursa Minora. Han har tidligere vunnet 3 poeng for sin anmeldelse av Marvel vs Capcom: Fate of Two Worlds, og påbegynner seiersrekken med nok en anmeldelse av et slåsspill. Denne gangen er det Super Street Fighter IV 3D Edition:

Capcom har definitivt prøvd å utnytte potensialet i Nintendos nyeste håndholdte, noe som vises godt i dybden i spillet, bokstavlig talt. For å gi dybdesynet litt å kose seg med, har det blitt inkludert en ny modus, som flytter kameraet til rett bak skuldra på karakteren du spiller med. Det ser utvilsomt tøft ut, men dessverre er det svært klønete og ekkelt å spille på denne måten. Dette kalles "Dynamic mode", men det er svært lite dynamisk ved det. Capcom har også prøvd å utnytte touch-skjermen, og det har de klart svært godt.

Den nederste skjermen deles inn i fire deler, som hver kan tilskrives en knappekombinasjon. Man kan velge mellom å spille med Lite- eller Pro-oppsett. Forskjellen er at man på Lite-oppsettet kan tilegne spesialangrep og hissige ultrakombinasjoner, mens man på Pro må gjøre disse selv. Derfor kan det fort bli litt for enkelt å spille Lite, siden man da aldri går glipp av en mulighet til å treffe med sine aller kraftigste angrep. Likevel kan det være et strategisk lurt trekk av Capcom, da dette gjør at spillet er enklere å sette seg inn i, til glede for nye fans av serien.

Dette avsnittet oppsummerer ikke bare veldig godt hva som skiller Super Street Fighter til 3DS fra de øvrige versjonene, men også hvorfor Ursa Minora fortjener ytterligere 3 poeng på tavlen. Det er tydelig at han har lest en del spillanmeldelser i sin tid, noe som gjenspeiles i det faktum at han har fokus på akkurat de viktigste delene av spillet. Det er ikke mye utenomsnakk i Ursa Minoras anmeldelser.

Ursa Minoras anmeldelse av Super Street Fighter IV 3D Edition

Poengtavlen ser for øyeblikket slik ut:
Ursa Minora: 6 GR-poeng