Norsk
Gamereactor
nyheter
Uncharted 3: Drake's Deception

Uncharted-skaper reagerer på at noen ikke fullfører historiedrevne spill

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Noen spill setter historien og karakterene først, og fokuserer på å fastholde spillerens interesse med et veltilrettelagt plott. Det er dog ikke alle som fullfører spill som The Last of Us eller Bioshock, og dermed ser de aldri historiens konklusjon. Det mener en av bransjens mest ikoniske skapere er bisart.

I et nytt intervju med IGN sier Uncharted-skaperen Amy Hennig at hun ikke helt kan sette seg inn i at man ikke føler seg nødt til å se hvordan historien utfolder seg. Faktisk synes hun at det er direkte bisart at spilldesignere ikke setter historien mer i fokus, så man som spiller føler seg mer oppfordret til å følge den helt til slutten.

"The idea that our medium just makes peace with the fact that most people will never see the whole arc of the story we're telling, that's bizarre to me."

"The age when we could make games in the non-indie space that are six to eight hours long, don't have any second modes, don't have a live service, multiplayer, they're just about this finite interactive narrative experience that sticks the landing and is memorable, that's a harder and harder sell."

Uncharted 3: Drake's Deception

Relaterte tekster

4
Amy Hennig får en BAFTA

Amy Hennig får en BAFTA

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

The British Academy of Film and Television Arts (BAFTA) vil anerkjenne den tidligere spillregissøren hos Naughty Dog og forfatter på Uncharted-serien, Amy Hennig, ved å...



Loading next content