
Vi snakket med Mike Verdu fra Legend Entertainment, og resultatet er masse lekker Unreal 2 info og en bunke småfet artwork.
1. Hvordan er gameplayet i forhold til Unreal Tournament? Er det store forskjeller?
Unreal II er et enormt singleplayer spill, som er basert på en spennende historie og med flere forskjellige typer gameplay: Du kommer til at kommunisere med medlemmer av teamet ditt, utforske nye verdener, angripe eller forsvare baser med vennligsinnede tropper ved din side, redde gissler og sivile, som er fanget i kryssild, eskortere sivile gjennom farlige områder, bekjempe svermer med bizarre vesner, infiltrere fiendtlige områder, og mye mere.
Det er også en multiplayer del som inkluderer de to klassikerene, Deathmatch og CTF - pluss en ny multiplayer type.
2. Vil spillet fikse en del av de cheat`ene UT ikke gjorde?
Vi stoler på Epics oppdaterte kode - Jeg er sikker på at de har lært en del fra deres erfaringer med UT.
3. Vil våpnene være like brutale som i UT, eller vil de være vanskeligere å bruke som i Unreal 1?
Det er en del våpen i Unreal II - fra de kjente FPS favorittene som pistol, rocket launcher, shotgun, sniper rifle, grenade launcher og assault rifle, til eksotiske våpen som flame thrower, biological leech gun, og Takkra, som skyter AI styrte jager-roboter.
De fleste av våpnene i Unreal II krever skills fær man kan bruke dem skikkelig - men det er et par, som er bra til å rydde hele rom med. Rocket launcher, grenade launcher og flamethrower er noen av dem.
Husk på, at mange av våre "rens et rom"-våpen, er designet til å være morsomme i singleplayer, mens de antagelig vil være litt mindre voldelige i multiplayer.
4. Vil det være en ASMD shock rifle?
Nei. Men det er 15 våben i alt, og de byr på masse nye fete ting.
5. Vil det være NPCs (Non-Playing Characters) i singleplayer?
Husk på, at Unreal II er et enormt single player spill. Det vil være masse NPCs. Og vi vil ha vesner som kryper, flyr, og svæmmer - altså, ikke bare menneskelige motstandere.
6. Hvilken API vil Unreal II bruke? både Opengl og Direct3D?
Direct3D.
7. Hva slags maskin må man ha for å kjære spillet?
Akkurat nå vil spillet være spillbart på en PIII-500 med et hvilket som helst aksellerator kort, som stætter T&L (GeForce 1, 2, 3, ATI Radeon og så videre). Spillet vil se fantastisk ut på en monster maskin, men vil også være spillbart på en middels PC.
Vi overveier fortsatt om vi skal stætte små maskiner med TNT2 og Voodoo3/4 kort. Infogrames tar den avgjærelsen senere i år.
8. Når regner dere med at spillet kommer ut?
Våren 2002.
9. Når dere nå introduserer kjempestore utendærs områder til Unreal serien med Unreal II, vil det da være mulig å legge seg ned?
Ja.
10. Vil det være multiplayer-funksjoner, som er designet med turneringer i tankerne? Som for eksempel hvor en enkelt tilskuer til en kamp kan sende det ut til flere tilskuere (UTV), eller et in-game ladder og stats system. Vil det være et community system som i Tribes2?
Husk på, at Unreal II legger mye vekt på single player gameplay.
UT spikret Unreal navnet med multiplayer game play, og vi vil gjære det samme for singleplayer. Dermed ikke sagt, at vi ikke vil ha et kick-ass multiplayer spill i Unreal II, med masse nye tiltak - men vi lager ikke en konkurrent til Tribes2.
11. Har dere noen nye og originale spill typer i ærmet? Vil Unreal 2 bringe tilbake DarkMatch og/eller King of the Hill?
Vi vil introdusere en ny multiplayer mode, som tilfæyer litt mer strategi til team-basert kamp.
12. Vil det være mercenaries i Unreal 2? (som robot gutta i Unreal 1 som kunne fyre av raketter, spray kuler og som hadde full body energy skjold)
Vi har faktisk mange typer Mercs i Unreal II... Vi tror dere vil bli positivt overrasket.
13. Vil det være mulighet for å spille co-op i Unreal2?
Co-op er for æyeblikket ikke noe, vi planlegger å implementere.
14. Vil man kunne skyte hull i murer og gulve som man for eksempel kan i Red Faction?
Det vil være mulig å benytte seg av omgivelsene i begrenset omfang (som man bær kunne i et hvilket som helst bra FPS spill). Vi har ikke omgivelser som kan smadres helt, men jeg tviler også på at andre har laget den slags enda.