Norsk
Gamereactor
artikler
Homefront

Vi tester Homefront

I Homefront sitter vi i forsetet mens Korea invaderer og okkuperer et forslått USA. En tapper motstandsbevegelse kjemper imot i både kampanjen og flerspilleren, og vår tyske søsterredaksjon har sjekket ut hva vi har i vente...

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Jeg ruger på gjemmestedet mitt i vente av å bli funnet med motstanderens killcam. Utenfor regjerer kaoset. M1A3-tankser ruller bekymringsløst langs bakken, der et ubeskyttet infanteri står klare til erobring. Sprengladninger og EMP-granater flerrer opp hakk i hæl.

I mitt nåværende sikre skjulested samler jeg inn Battle Points, som er den viktigste valutaen i action-skyteren Homefront. Disse veksles inn i treffsikkerhet, killstreaks og beskyttelse for mine kumpaner. Du kan også bruke poengene for å få tilgang til AH-64-helikoptrene, så du kan redde deg selv fra den uunngåelige døden som venter deg på bakkeplan.

Homefront

- De som ikke har sett ei kule på ti sekunder beveger seg i feil retning, forklarer Homefront-designer Brian Holinka.

Dette er en annonse:

Han har et poeng. Alt fra infanteriet, bombene, kjøretøyene og luftangrepene er på plass fra første minutt. I kampanjen har Nord-Korea anno 2027 invadert USA for så å ramme landet med kaos og uflaks. I flerspillerdelen står amerikanernes tragiske skjebne i fokus. Bombede byer og ensomme områder i mellomvesten får også kjenne kampen mellom kommunistene og motstandsbevegelsen på kroppen.

Homefront bruker flerspilleren som sitt viktigste salgsargumentet for Homefront. Opptil 32 spillere kan slåss sammen, være det seg alene eller i lag. I tillegg vil både PC- og konsollversjonen benytte seg av dedikerte servere. Krigen utspiller seg på relativt store brett, og et nytt spawn-system gjør at du alltid havner midt i smørøyet av det som skjer. Kjøretøy kan du kjøpe for battle points inntil du spawner, og om du ikke har nok poeng kan du gå resten av veien til slagmarka.

Homefront

- Battle points er der for å motivere brukerne til å spille som et lagmedlem. Det er ikke en substitutt for erfarenhetspoeng, sier Holinka.

Dette er en annonse:

Homefronts store fordel er variasjonen battle points skaper. Mens vi ble belønt med poeng fikk vi frigjort flere forskjellige spillstiler, som sørget for en spennende og variert opplevelse. Veien til for eksempel et Apache-helikopter, som er ditt for 1400 poeng, er lik for alle klassene, selv om spillstilen ser helt annerledes ut.

I første omgang testet jeg spillmodusen Ground Control på to brett, der alle spillerne begynner på samme sted for å erobre tre capture points. Om ett lag vinner får du en ny destinasjon, mens det andre laget vinner om de overtar målet først. Cul-de-sac-brettet er på sin side laget for åtte spillere, der vi tar oss gjennom et ihjelbombet amerikansk fort.

Grafikkmessig så det bra ut, spesielt med tanke på at vi spilte med en kode fra en tidlig versjon av Homefront. Spillet har definitivt potensial til å se like bra ut som sine konkurrenter ved utgivelsestid. I tillegg har banene flere bemerkelsesverdige detaljer, som nedslitte og triste kirkegårder. Et passende miljø for et undertrykt Amerika.

Standardinnslagene vi er vante med er ikke glemt av Kaos Studios, til tross for battle points-systemet. Homefront vil ha et level- og rangeringssystem med masse opplåsbart godis, men de detaljene må vi vente på til lansering.

HomefrontHomefrontHomefrontHomefront
HomefrontHomefrontHomefrontHomefront

Relaterte tekster

HomefrontScore

Homefront

ANMELDELSE. Skrevet av Robin Høyland

Et interessant utgangspunkt blir et middelmådig skytespill. Robin har entret slagmarkene i Homefront og testet både kampanjen og flerspillerdelen...



Loading next content