Norsk
Gamereactor
nyheter
Fallout 76

Vi tok en prat med Todd Howard om Fallout 76

Det nye spillet til Bethesda blir stadig mer omfangsrikt, forteller Todd Howard.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

"We like to try new things and we know when we do that that that's not always going to be for everybody," kunne Todd Howard fortelle oss da vi slo av en prat med han i LA sist uke etter Bethesda avslørte Fallout 76 under E3-konferansen sin.

Det gir mening da Fallout er en populær RPG-serie, og det er deler av fanbasen som bekymrer seg over det nye online-fokuset som 76 bringer med seg. Men ifølge Howard handler det for de om å finne en balanse mellom å gjøre fans til lags og å eksperimentere med nye idéer.

Howard forklarte at de forventet at noen kom til å bli skuffet over at det neste Fallout-spillet kommer til å foregå online istedenfor et mer tradisjonelt RPG, men at "we kind of have to balance that with trying some new things and doing some things that we know people want from us."

Fallout 76

Vi pratet også om hvor spillet kommer til å foregå - West Virginia - og hvorfor spillstudioet valgte akkurat den delen av de forente stater.

"There's a big government bunker there where everyone's going to go. There's another [...] hall for the president to speak and all that stuff, there's a huge underground vault there, that's where the nuclear codes are and everything."

"And the landscape let us do some interesting things - people don't know it that well, which helps. We knew we wanted to do it there, we just didn't know how big it was going to be."

Studioet hadde en ganske spesifikk idé etter interne diskusjoner om hvordan de skulle implementere multiplayer på en meningsfull måte. De ønsket ikke å bare lage et "vanlig" Bethesda RPG for å så bare bolte på Co-Op. Men de innså etter hvert at de nok måtte utvide denne idé-basen:

"As we started doing it the project definitely grew, the world got bigger, we added a lot more features, we started putting a lot more features in that we love from our games, and quests and storylines [...] And it definitely ballooned because we kept seeing these great opportunities."

HQ

Da vi spurte om hvorfor de bestemte seg for å gjøre Fallout 76 til en forløper, kunne de fortelle at det var en beslutning som ga dem mer frihet og fleksibilitet, men at det også betydde at de måtte se på visse deler av Fallout-opplevelsen på nytt.

"We wanted it to have this kind of stepping out of the vault, this pioneering dawn feeling to all of it, so that was where a lot of the aesthetic came."

"And then doing the different regions, so that there are regions that are for more blasted, there's a mountaintop area where they're strip-mining the top of the mountain [...] and it allowed us a lot of those opportunities."

"We loved doing the old Pip-Boy and then the T51b Power Armour, and those kinds of things we loved from Fallout 1."

Fallout 76 kommer ut til PC, PS4 og Xbox One den 14. november.

HQ

Relaterte tekster



Loading next content