Norsk
Gamereactor
nyheter

VR-markedet er fremdeles lite, og vokser sakte

Både Sony og Oculus forteller at salget ikke møter forventningene.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Tidligere denne uka kommenterte Sony Interactive Entertainments president og CEO på hvordan det går med de forskjellige spillplattformene deres. Han presiserte at markedsandelen til PSVR er på vei oppover, dog noe tregere enn forventet. For å illustrere dette: ved slutten av 2017 hadde omtrent 2 millioner av de 70+ millionene som eier en PS4 gått til innkjøp av et PSVR headsets.

Til tross for dette så har Sony fortsatt å satse på VR-plattformen sin, som har fått hardware-oppdateringer, priskutt, og en jevn strøm av titler - med en plan om å ha 280 PSVR-spill ute på markedet innen slutten av 2018, og med E3 rett rundt hjørnet burde vi kunne se mer av innsatsen Sony legger i å øke PSVR-veksten.

Salget av VR-hardware skuffer ikke bare Sony dog, for under Reboot Develop la ikke Oculus VRs Matt Conte akkurat mye imellom da han sa "I'm not going to mince words: VR is still small. There's not as many headsets out there as we thought there might be a couple of years ago".

Interessant nok kan det også virke som at de forskjellige utviklerne av VR-hardware ikke er like interessert i å sikre eksklusive titler til plattformene sine, men velger heller å fokusere på måter å få VR til å vokse og å øke brukerbasen generelt - selv om det går på "bekostning" av at flere titler blir kryss-kompatible. For å bruke Contes ord: "Right now the limiting factor is the number of people in VR".

Har du et VR-headsett? Hva bruker du det til? La oss vite det i kommentarfeltet.

VR-markedet er fremdeles lite, og vokser sakte
HP / Edelman


Loading next content