Det er ikke til å komme utenom. Dark Souls er et vanskelig spill. Faktisk ett av de vanskeligste spillene noensinne.
Dette er naturligvis noe spillregissør Hidetaka Miyazaki og resten av teamet hos From Software hadde som målsetning helt fra starten av (forgjengeren Demon's Souls var tross alt ingen dans på roser den heller), men likevel erkjenner de at spillet kan være i tøffeste laget for deler av publikum.
Av denne enkle grunn vurderer utviklerne nå å inkludere en ny, og lettere vanskelighetsgrad i spillet, slik at vanlige dødelige også skal tørre å gi det en sjanse:
- Det er sant at Dark Souls er nokså vanskelig, og en hel del spillere vil nok kvie seg for å prøve spillet som følge av dette. Det synes jeg er trist, og jeg vurderer derfor å sette sammen en ny vanskelighetsgrad slik at alle spillere kan klare å fullføre, forklarer Miyazaki overfor britiske Metro.
Ekte gamere (sånne som oss i GR-redaksjonen) vil naturligvis ignorere en eventuell begrenset vanskelighetsgrad, og fortsette gjennomspilling nummer tre med bind for øynene og hendene på ryggen.
Les også: Dark Souls-fan fikset PC-utgaven.