Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
artikler
Blacklight: Tango Down

Zombie om Blacklight: Tango Down

Nedlastbare spill blir bare større og større. Det kommende Blacklight: Tango Down ser lovende ut, og vi slo av en prat med Jared Gerritzen hos Zombie Entertainment som utvikler spillet.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Gamereactor intervjuet Jared Gerritzen, prosjektleder og sjefsdesigner for det kommende actionspillet Blacklight: Tango Down som skal legges ut for nedlasting nå til høsten.

Blacklight: Tango Down

Hvor stort er teamet som jobber på Blacklight: Tango Down, og hva er bakgrunnen din?

- Vi er rundt 30 utviklere her i Zombie Studios i Seattle. Jeg har jobbet med spillutvikling i rundt et tiår nå, og har vært blant annet vært med å utvikle ett spill som har vunnet Årets skytespill og ett som ble nominert til Årets beste spill.

Dette er en annonse:

Beskriv Blacklight: Tango Down i én setning.

- Blacklight: Tango Down er et intenst førstepersons-skytespill som utspiller seg i en grå fremtid.

Hva er hovedmålet med spillet? Å konkurrere mot andre nedlastbare flerspillertitler som Team Fortress 2 og Lead & Gold, eller er det gigantene Modern Warfare 2 og Halo 3 som skal til pers?

- "Go big or go home!" er mottoet vårt. Vi vil lage spill som kan måle seg med de beste. Jeg anser Team Fortress 2 og Valve som noen av de beste. Vi har virkelig gått for å skape en opplevelse du ikke kan få i Call og Duty og Halo. Får vi det som vi vil, havner vi et sted mellom de to titlene.

Dette er en annonse:

Hvordan ser dere på fremtiden for nedlastbare spill?

- DLC, Downloadable Content, kommer til å være standarden innen fem år. Prøv å huske sist du kjøpte en CD i butikken... Nedlastbart innhold for konsoll var først bare for små spill, ettersom det var begrensninger på harddiskplass, og fordi vi trodde spillerne ønsket seg retro-spill. Dette har imidlertid endret seg raskt, og i takt med at spillerne blir mer vant med å laste ned ting - oppdateringer, kartpakker eller arkadespill - begynner de også å kreve at det skal bli en sentral måte å distribuere spill på. Vi tror at flere høykvalitetsspill kommer til å bli sluppet for nedlasting fremover, og vi vil være en del av den utviklingen.

Kommer spillet bare til å inneholde flerspillerdelen, eller blir det noen historiedel også?

- Vi har definitivt fokusert på flerspillerdelen i spillet, men det betyr ikke at enspillerdelen blir skuffende. Det er det eneste jeg kan fortelle for øyeblikket.

Bungie snakker alltid om 30-sekundersperioden som er så viktig i førstepersons-skytespill. Hva er ditt synspunkt?

- Om Bungie sier noe om spillutvikling, skal du høre godt etter. Jeg kjenner heldigvis mange som jobber der, og de er alle ekstremt smarte og kompetente. Jeg tror at om du satser på "the 30 seconds of fun" - om du klarer å gjøre et spilløyeblikk på 30 sekunder morsomt - kan du sette sammen slike for å lage et komplett spill som er morsomt. Med andre ord bør du fokusere på på disse 30 sekunder lange opplevelsene som praktisk talt skaper spillet ditt.

- Dette konseptet er en viktig faktor for hele spillopplevelsen og er ganske vanlig i førstepersons-skytespill, og flerspillertitler generelt, faktisk. Førstepersons-skytespill handler i bunn og grunn om kamper, så om du kan gjøre kampene morsomme, er grunnprinsippene i for den opplevelsen tilgjengelige spillet gjennom. Og i et spill med mange spillere er kampsituasjonene alltid forskjellige. Spillkontrollen må føles riktig, knappene må sitte på nøyaktig riktig sted, spillopplevelsen må flyte og være behagelig, og kampene må være morsomme. Og det er det vi har gjort med Blacklight: Tango Down.

Blacklight: Tango Down

Hva kommer til å skille Tango Down fra andre skytespill som utspiller seg i nær fremtid?

- Blacklight: Tango Down stikker seg ut på mange måter. Prislappen på 15 dollar er den tydeligste. Vi kommer til å tilby et helt tilpassbart våpensystem med tusener av kombinasjoner hvor spilleren kan justere våpnene sine for å få dem perfekte. HRV, Hyper Reality Visor, lar spillerne hoppe inn i virtual reality-modus for å få informasjon om fiendens posisjoner, så de deretter kan jaktes ned. HRV gir virkelig Blacklight: Tango Down et høyere tempo og holder i gang all action.

- Dette er bare to av elementene som kommer til å skille oss fra mengden. Verdenen selv spiller også en viktig rolle i spillopplevelsen. Vi har lagt ned masse kreativt arbeid i omgivelsene og historien for å gjøre spillet nytt og friskt.

Blacklight: Tango Down

Relaterte tekster



Loading next content